Διατροφή στην εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη είναι η σημαντικότερη περίοδος στη ζωή της γυναίκας. Μέσα της μεγαλώνει το μωράκι της και η ευθύνη για να αναπτυχθεί σωστά είναι δικιά της. Από τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης, η έγκυος έχει ανάγκη από τροφές που θα δίνουν δύναμη και ενέργεια και σε αυτήν και στο μικρό πλασματάκι μέσα της. Υπολογίζετε ότι θα πρέπει να αυξήσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε ημερησίως κατά 300 mg. Οι πρώτες επιλογές της εγκύου πρέπει να είναι τροφές πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Αγαπήστε τα φρούτα και τα λαχανικά, τρωτέ συχνά δημητριακά και πρωτεΐνες. Καθώς η κοιλίτσα θα φουσκώνει, τα προβλήματα στην λειτουργία του εντέρου θα αυξάνονται. Η χρήση των φυτικών ινών στη διατροφή θα βοηθήσει στο θέμα αυτό. Φροντίστε λοιπόν η διατροφή σας να περιέχει όσπρια, αρακά, βρώμη και λαχανικά που περιέχουν σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών.

Να μην ξεχνάμε και το ασβέστιο. Βρίσκεται κυρίως στα γαλακτοκομικά προϊόντα, ωστόσο μπορείτε να το βρείτε και σε πολλά άλλα,όπως το μπρόκολο, το λάχανο, ο μαϊντανός. Επίσης ψάρια, όπως οι σαρδέλες και ο γαύρος περιέχουν μεγάλες ποσότητες ασβεστίου.

Το φυλλικό οξύ θεωρείται από τις σημαντικότερες βιταμίνες που πρέπει να παίρνει η γυναίκα και πριν την κύηση και 3 μήνες μετά την σύλληψη. Το φυλλικό οξύ βοηθά ιδιαίτερα τι μωράκι να αναπτύξει το νευρικό του σύστημα και την σπονδυλική του στήλη και του εξασφαλίζει γερό μυαλουδάκι. Το φυλλικό οξύ βρίσκεται άφθονα στα φασόλια, στα φυλλώδη λαχανικά, στα φιστίκια και αλλού.

Μια επιπλέον βιταμίνη που είναι απαραίτητη είναι η βιταμίνη Β12. Βρίσκεται κυρίως σε προϊόντα ζωικής προέλευσης. Βοηθά επίσης στη σωστή ανάπτυξη του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου του μωρού σας.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Όλες οι βλαβερές ουσίες, όπως είναι η νικοτίνη και το αλκοόλ μεταφέρονται στον πλακούντα. Έτσι το μωρό δυσκολεύεται να τραβήξει όλες τις θρεπτικές ουσίες που βρίσκονται μέσα σ’ αυτόν.